Bezpłatne szkolenia na Szlaku Piastowskim

Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce” po raz kolejny zaprasza na bezpłatny cykl szkoleń w zakresie atrakcyjnego tworzenia przekazu treści turystycznych. Wiosną odbędą się warsztaty pn.Skuteczny marketing turystyczny. Jak promować atrakcje ze szlaków tematycznych?”, którego uczestnicy poznają tajniki copywritingu, redakcji tekstu, technologii, marketingu, a nawet psychologii. Z kolei jesienią odbędą się kolejne dwa szkolenia z nowych technologii informatycznych.

Jak dotrzeć do turystów?

Ideą organizowanego cyklu szkoleń i warsztatów na Szlaku Piastowskim jest budowanie sieci powiązań miedzy obiektami na całym szlaku. Osoby zatrudnione w obiektach na szlaku winny posiadać wiedzę na temat kompleksowej oferty tego całego obszaru kulturowego tak, aby umiejętnie tworzyć treści w materiałach promocyjnych i na stronach internetowych w zakresie całego produktu. Ponadto istotne jest, aby ludzie związani zawodowo ze szlakiem wiedzieli, jak skutecznie docierać z ofertą do turystów. Ważne jest nie tylko "co" prezentują, ale również "jak" to robią. Bezpośrednimi odbiorcami szkolenia będą osoby zatrudnione w branży turystycznej na szlaku, a pośrednimi odbiorcami będą sami turyści, którzy otrzymają profesjonalny i interesujący przekaz.

Młody mężczyzna stojący przez tablica z notatkami (źródło: pixabay.com)

Skuteczny marketing turystyczny. Jak promować atrakcje ze szlaków tematycznych?

Czasy encyklopedycznych przewodników z lat ’60 odeszły do lamusa - tak uważają Kasia i Maciej Marczewscy, właściciele bloga i Fundacji „Ruszaj w drogę”, którzy przeprowadzą pierwsze szkolenie w dniu 21 maja w Gnieźnie.

Jak twierdzą, turyści szukają po pierwsze sprawdzonych pomysłów i niebywałych, emocjonujących przeżyć. Opiniotwórczym źródłem wiedzy jest teraz Internet, to w nim po pierwsze szukamy informacji, po drugie sami oceniamy i dzielimy się przeżyciami nie tylko z długich urlopów, ale też z jednodniowych wycieczek. Coraz rzadziej sięgamy po klasyczne wydawnictwa książkowe, gdyż w obliczu internetowych treści wydają się one mniej ciekawe. Opinii na temat atrakcji turystycznych jest tyle, ilu turystów. Na to musi być przygotowany każdy, kto prowadzi swoją działalność w tej branży – w tym samorządy, organizacje turystyczne i touroperatorzy. A jak wiadomo, wszystkim zależy, aby opinie były jak najbardziej pozytywne.

Kasia i Maciej Marczewscy - właściciele bloga i Fundacji "Ruszaj w drogę" (źródło: www.fundacja.ruszajwdroge.pl)

Blogerzy dowodzą, że czasami wystarczy zmienić jedno słowo w ofercie – by dwukrotnie zwiększyć sprzedaż; a na tysiące turystów może wpłynąć zaledwie zmiana jednego zdania w przewodniku. Skąd ta wiedza? Małżeństwo pasjonatów zwiedza, opisuje, testuje najciekawsze atrakcje w kraju, ale także analizuje i ocenia setki map, folderów i przewodników po Polsce.

Nowe technologie informatyczne na Szlaku Piastowskim

Jesienią zostaną zorganizowane kolejne dwa szkolenia z zakresu nowych technologii i skutecznego działania w Internecie. W październiku uczestnicy szkoleń spotkają się najprawdopodobniej w Poznaniu, aby rozmawiać o skutecznych działaniach w sieci i dobrych praktykach reklam na portalach Facebook i Instagram. To media, które determinują niemalże wszystko, jeśli idzie o przepływ informacji, budowanie opinii, dotarcie do osób, do których kierowany jest przekaz. Zadanie to zrealizuje na zlecenie Klastra Turystycznego „Szlak Piastowski w Wielkopolsce” interaktywna agencja marketingowa HESNA, jeden z liderów na rynku, jeśli chodzi o kompleksową obsługę klienta w Internecie. Każdy z uczestników szkolenia będzie pracował na swoim komputerze, zdobywając nowe umiejętności skutecznego promowania obiektu lub obszaru, który reprezentuje. Podniesie to nie tylko poziom jego personalnych kompetencji, ale pozwoli na uatrakcyjnienie przekazu dotyczącego miejsca lub obiektu, dla którego pracuje. Przekazane zostaną cenne porady i narzędzia pomagające osiągać lepszą poczytność i widoczność w sieci.

 Szkolenie komputerowe (źródło: pixabay.com)

Warto zaznaczyć, że przed jesiennymi warsztatami szkoleniowcy będą mieli za zadanie przeprowadzić mini-audyt oficjalnych profili w mediach społecznościowych obiektów, które zgłosiły się na warsztat. Po uwagę zostaną wzięte najważniejsze dzisiaj platformy komunikacji społecznościowej m.in.: Facebook, Instagram, You Tube.

Zapisy na szkolenia

Wszystkie szkolenia są bezpłatne, ich ukończenie uhonorowane będzie certyfikatem.

Wiosenne szkolenie odbędzie się w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Gnieźnie, w dniu 21 maja (wtorek) w godz. 9.00 -16.00. Szkolenie zostanie przeprowadzone w trzech blokach:

  1. redakcja i copywriting;
  2. psychologia i marketing;
  3. technologia i dystrybucja.

Organizator szkolenia zapewnia dwie przerwy kawowe oraz materiały szkoleniowe.

Plakat informacyjny szkolenia pn. kuteczny marketing turystyczny. Jak promować atrakcje ze szlaków tematycznych?

Prowadzący zachęcają, aby przywieźć na szkolenie własne publikacje turystyczne typu mapy, foldery, przewodniki. Pojedyncze sztuki trafią do biblioteki publikacji turystycznych Fundacji Ruszaj w Drogę! Większe ilości (25-50 szt.+) Kasia i Maciej Marczewscy będą rozdawać za darmo na spotkaniach Klubu Ruszaj w Drogę! w Trójmieście i okolicach.


Chęć uczestnictwa w szkoleniach można już teraz zgłaszać u wielkopolskiego koordynatora Szlaku Piastowskiego, dyrektora Biura Klastra Turystycznego „Szlak Piastowski w Wielkopolsce”, Pani Lidii Łączny, e-mail: koordynator@szlakpiastowski.pl lub telefonicznie +48 666 403 414.

Uwaga: ilość miejsc w szkoleniach ograniczona, stąd decyduje kolejność zgłoszeń.


Szkolenia realizowane w 2019 roku przez Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce” zostały dofinansowane przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego.

Zapisz się na newsletter